Wymieniamy opony zgodnie z wymogami technicznymi auta:
- Ustawienie samochodu na podnośniku.
- Zaciągnięcie hamulca podstawowego, ręcznego. Poprosimy klienta o informacje na temat czujników ciśnienia, ustawiamy samochód w tryb wymiany opon.
- Lokalizacja przygotowanych wzmocnień aby zgodnie z wytycznymi projektanta podnieść auto.
- Elementem pomiędzy autem a podnośnikiem musi być elastyczne tworzywo o dużej powierzchni stykowej.
- Dokładne sprawdzenie stanu głów śrub i nakrętek w kołach.
- W zależności od sprzętu, którym dysponuje warsztat mechaniczny (ręcznie lub automatycznie) poluźnić śruby (w miarę możliwości felgi aluminiowe popuszczamy ręcznie).
- Odkręcając felgi aluminiowe serwis Art-Mot stosuje dedykowane nasadki z miękkimi osłonami do alufelg.
- W trakcie zdejmowania koła należy zwrócić uwagę czy na feldze aluminiowej lub piaście koła został pierścień centrujący. Koniecznie odkładamy na stanowisku pierścień, nakrętki, klucz, śruby.
- Odkręcić kapturek zaworu, spuścić powietrze opony.
- Podczas demontażu opony z alufelgi pamiętamy o czujniku TPMS. Zgodnie z wytycznymi producenta opon Art-Mot sugerujeklientom wymianę elementu gumowego wentyla.
- Mechanik ocenia stan techniczny wentyla gumowego i opon jednocześnie sprawdzając DOT opony.
- Wyszlifowanie otworu piasty i rantu felgi.Posmarowane pastą montażową stopki opony.
- Wymiana wentyla.
- Montaż i pompowanie opony.
- Przygotowanie alufelgi do wyważenia polega na usunięciu wszystkich ciężarków, oczyszczeniu zbłota, kamieni i innych elementów.
- Wyważanie koła i optymalizacja proces polegający na maksymalnym niwelowaniu wagi ciężarków na kole.
- oczyszczenie piasty, kontrola stanu hamulców, smarowanie pasty, smarowanie nakrętek oraz śrub, montaż pierścienia centrującego.
- Montaż koła i dokręcenie na krzyż nakrętek oraz śrub, serwisant poprawia dokręcenie kluczem dynamometrycznym.
- Regulacja ciśnienia, opisanie i przekazanie opon, wręczenie do rąk nasadki zabezpieczającej, usunięcie podpór, wyprowadzenie samochodu na parking Art-Mot.
- Wyregulować ciśnienie do zalecanego, jeżeli wcześniej było one za niskie lub za wysokie.
- Włożyć koła demontowane do samochodu klienta lub oznaczyć koła i przygotować do przekazania na przechowanie, wydać klucz zabezpieczający.
- Usunięcie podpór i wyprowadzenie pojazdu na parking